Varför anlita ett lokalt sökmotoroptimeringsföretag i Södertälje?

Ett lokalt SEO-företag i Södertälje eller en leverantör av lokala SEO-tjänster är en speciell typ av företag som koncentrerar sig på att främja webbplatser på en viss geografisk plats. Lokala företagare har vanligtvis problem med ökad konkurrens med andra lokala företag på grund av deras geografiska närhet. Det är viktigt för en organisation att effektivt öka sin synlighet för att få största möjliga andel på den lokala marknaden. Det är av denna anledning som alla företag ägnar sig åt lokal sökmotoroptimering i Södertälje för att öka sin webbplats synlighet och därmed förbättra sin avkastning på investeringar.

Det finns många fördelar med lokal sökmotoroptimering i Södertälje, bland annat, men inte uteslutande, skapandet av lokala citeringar av hög kvalitet, placeringen av din webbplats i SERP:s och förbättringen av dess länkpopularitet. För att uppnå alla dessa mål på ett effektivt sätt måste du anlita en effektiv lokal tjänsteleverantör som kan hantera din SEO- och lokala kampanj samtidigt. Ett idealiskt företag för lokal sökmotoroptimering skulle inkludera alla nödvändiga verktyg, t.ex. betalda inklusioner, innehållsgranskningar, expertforskning, webbplatsrevisioner och inlämningar, webbanalys, integrering av sociala medier och fullständig länkuppbyggnad. Det är viktigt att hitta ett företag för lokal sökmotoroptimering som har experter som har erfarenhet av webbmarknadsföring, lokal SEO och lokal länkuppbyggnad.

Många lokala SEM-företag har också möjlighet att erbjuda organiska resultat genom Pay per Click-kampanjer (PPC). Dessa kampanjer kan omfatta pay per click-annonser, sponsrade listor, textlänkar och kataloginlämning. En del av dessa kampanjer kan omfatta betalad inkludering, där företagets webbplats är registrerad för betalad inkludering, varigenom webbsökare hänvisas till företagets huvudwebbplats där de kan få mer information om de produkter och tjänster som erbjuds.

Å andra sidan fokuserar vissa företag för lokal sökmotoroptimering i Södertälje mer på att generera kvalitetsbacklänkar genom att använda artikelmarknadsföring. Artikelmarknadsföring är ett utmärkt sätt att göra dina produkter och tjänster kända för potentiella kunder. Det är också en av de bästa metoderna för att bygga upp backlinks eftersom dina potentiella kunder vanligtvis söker relevant information via sökmotorer och artiklar tillhandahåller detta. Med den ökade konkurrensen på nätet har det blivit viktigare att ta ledningen och ligga kvar i toppen av rankingen. Bakåtlänkar spelar en viktig roll när det gäller att placera din webbplats i olika sökmotorer. Det är därför som fler onlineföretag investerar i ett lokalt professionellt tjänsteföretag för sina lokala SEO-behov.

Ett sätt att öka ditt företags synlighet genom lokala SEO-strategier är genom tekniker för länkbyggande eller inkommande länkar. Länkbyggande sker när du ber andra webbplatser att lista din webbplats länk på deras webbplats. De vanligaste sätten att begära länkar är att skriva kommentarer på bloggar, delta i forum, svara på frågor och ge svar på frågor och diskussioner som läggs upp på bloggar och forum osv. Andra metoder kan också vara att skriva artiklar för webbplatser med hög sidrankning i stora sökmotorer som Google, Bing etc. Dessa metoder för länkning används för att öka trafiken till din webbplats, men för att förbättra din synlighet i sökresultaten bör bakåtlänkarna komma från auktoritetssajter med hög sidrankning.

För att få en bättre placering i SERP:erna måste din webbplats ha ordentliga nyckelord och innehållsrika sidor. Det vore bättre att ta hjälp av ett professionellt företag för lokal sökmotoroptimering. Om företaget precis har startat på marknaden eller precis har börjat med sin närvaro på nätet, skulle SEO-företaget kunna förstå kundens krav och förbereda strategier och arbeta därefter. Det är alltid bättre att rådgöra med ditt företag för lokal sökmotoroptimering innan du gör några betydande ändringar på webbplatsen. Detta skulle hjälpa till att identifiera vilka nyckelord eller nyckelfraser som är mest effektiva för att rankas i de lokala sökmotorresultaten.

Lokal sökmotormarknadsföring: Var passar lokal SEO in?

Lokal SEO är mycket viktigt för små företag med endast fysisk närvaro. De flesta av dessa företag har ingen egen webbplats och behöver en offsite-länk för att framstå som trovärdiga på nätet. Lokal SEO är ett extremt komplext område. Det är därför du bara bör skaffa ett lokalt SEO-företag som fokuserar på lokal SEO i Södertälje. Alla anständiga lokala SEO-företag kommer att ha fallstudier som styrker värdet av deras tjänster.

Det finns flera sätt att optimera för ett lokalt område, men de flesta lokala företag använder minst två. De optimerar innehållet på sina webbplatser för att placera dem väl för relevanta lokala sökord. De kommer också att göra alla möjliga andra saker på webbplatsen för att locka besökare och förvandla dem till kunder. De flesta företag väljer att låta Google, Yahoo och Bing göra det mesta av optimeringen åt dem. Sedan koncentrerar de sig på att få höga sökmotorplaceringar för att öka sina chanser att tjäna pengar med varje sökning.

En av de svåraste sakerna för småföretag är att omvandla organiska sökningar till konverterad försäljning. Organiska sökningar innehåller inga länkar, men resultaten är ändå viktiga. De flesta av dina affärer kommer att komma från mobila sökningar, som har sagts vara mycket mer tillförlitliga än vanliga sökningar. Ett bra lokalt SEO-företag kommer att optimera dina webbsidor och din mobilapp så att de fungerar i harmoni med dina sökresultat. Sedan kommer de att marknadsföra dina sidor högt på alla de platser där människor som söker efter produkter eller tjänster kan leta.

Detta inkluderar optimering av din webbplats för organiska resultat på alla ställen där Google och Yahoo letar. Om du till exempel söker efter hundhalsband på Google kommer du att få en lokal företagslista högst upp i resultaten under sökord som ”pet collars” eller ”pet supplies”. Om du sedan skriver in ditt stadsnamn får du endast en lista över butiker inom staden. Du kanske tycker att detta är märkligt, men eftersom dina sökord är optimerade för din stad betyder det att din lista kommer att visas högre i de lokala resultaten än en lista på en nationell butik, och det betyder fler kunder och mer pengar för ditt lokala företag.

Tricket är att bygga upp länkar organiskt på platser som artikelkataloger och bloggar. Dessa platser är inte lika konkurrensutsatta eftersom människor som söker lokala tjänster eller produkter klickar på det första resultatet som listas. Det betyder att det finns mindre konkurrens för sökord som ”pet collars”, ”pet supplies” och ”pet friendly services”, som har hög efterfrågan och låg konkurrens. Detta betyder dock inte att du ska strunta i länkbyggande helt och hållet. Istället kommer rätt Local SEO-företag att se till att du har många inkommande länkar till din webbplats, men också att dessa länkar är relevanta för ämnet och använder kvalitetsinnehåll.

En ny kund kan se skillnad på ett bra Local SEO-företag och ett som inte alls bryr sig om ditt företag. Den senare typen av SEO-byråer kommer inte att göra något för att hjälpa din placering i lokal sökmotormarknadsföring och kan till och med skada den. Detta beror på att dessa företag kommer att blåsa upp siffrorna artificiellt så att de kan få fler nya kunder. De kan till exempel lista din butiksfasad som en ansluten butik i stället för en oberoende butik, som rankas högt för ett relaterat sökord. Ett erfaret lokalt SEO-företag vet dock hur man kringgår dessa problem så att dina nya kunder blir mycket nöjdare med dina tjänster.

Fördelarna med att ha en lokal SEO-plan

Lokal sökmotoroptimering (LSEO) är en av de mest populära formerna av internetmarknadsföring som finns tillgängliga för småföretagare. Lokal sökmotoroptimering (LSEO) liknar SEO i det avseendet att det också är en involverad process som påverkar både en webbplats eller en viss webbsida på de obetalda resultaten i en sökmotor som kallas de betalda resultaten. I allmänhet är de betalda sökresultaten mycket mer tillförlitliga än de kostnadsfria resultaten. Detta beror på att de betalda listorna ofta och ständigt uppdateras med ny information, och de betalda listorna är också regelbundet föremål för strängare granskning av tredje parter som Google, den ledande sökmotorn. Därför är de betalda resultaten ofta mer målinriktade och mer auktoritativa.

Den vanligaste metoden för lokal sökmotoroptimering i Södertälje är att placera nyckelord eller nyckelfraser strategiskt på en webbplats eller i en försäljningstext, vilket sedan gör att sökmotorerna lägger märke till orden och placerar dem mer framträdande i resultaten för lokal sökmotoroptimering. Nyckelord behöver inte vara specifika och de behöver inte finnas med i webbadressen. Om ett företag till exempel säljer en produkt på två olika platser, skulle det vara klokt att placera nyckelordet eller nyckelfrasen minst tre gånger i texten, så att om någon söker efter produkten i Chicago och New York, kommer produkten att dyka upp oftare i New York-resultaten på grund av den höga konkurrensnivån där.

Att ha lokaliserade nyckelord eller nyckelfraser på webbsidan är en annan teknik för lokal sökmotoroptimering i Södertälje. Ett exempel på detta är att använda städer eller delstater som nyckelord eller nyckelordskombinationer för adressfältet i ett verktyg för lokal sökmotoroptimering. Användningen av den här tekniken gör att Google, en av de ledande sökmotorerna, tilldelar webbplatser som innehåller dessa taggar för lokal sökmotoroptimering högre placeringar. Dessa webbplatser kommer då att synas tydligare i resultaten för lokal sökmotoroptimering när någon söker efter varor eller tjänster som företaget tillhandahåller i dessa städer eller delstater.

En annan strategi som ibland används för att öka chanserna att dyka upp på en resultatsida för lokal sökmotoroptimering är att använda metataggar och nyckelord. Metataggar och nyckelord är den kod som läggs till i HTML-koden på en webbsida för att den ska kunna kännas igen av de olika sökmotorerna och besökarna på nätet. Dessa taggar ger en exakt beskrivning av innehållet på webbsidan samt eventuella nyckelord som är förknippade med den. Eftersom fraserna och nyckelorden är dynamiska ändras de med varje sida som visas – vilket ökar chanserna att visas på en resultatsida för lokal sökmotoroptimering.

Användningen av lokal sökmotoroptimering är fördelaktig för småföretag eftersom den gör det möjligt för dem att nå en större publik och därmed utöka sin kundbas. Det är också bra för företag som är nya eller mindre i storlek eftersom det gör det möjligt för dem att konkurrera med etablerade och stora företag som har en enorm närvaro på Internet. Eftersom de flesta människor i dag använder Internet för att söka efter produkter eller tjänster är det viktigt att ha en strategi för lokal sökmotoroptimering för att se till att din webbplats visas nära toppen av alla listor som genereras vid en sökning efter just den produkt eller tjänst som du tillhandahåller. Eftersom människor är mer benägna att leta efter företag som har en plan för lokal sökmotoroptimering, har många företag med en begränsad budget inte råd med en fullständig SEO-kampanj.

SEO-proffs som specialiserar sig på lokal sökmotoroptimering kan hjälpa småföretag att uppnå positiva resultat genom att ge djupgående kunskap om hur konkurrenterna optimerar sina webbplatser. På så sätt kan företagarna lära sig av sina konkurrenter och utforma sina egna kampanjer. Företag drar också nytta av att använda lokala sökningar eftersom det förbättrar deras närvaro på nätet och varumärkeskännedom. När människor är medvetna om att det finns företag i deras område som tillhandahåller tjänster som är relaterade till deras behov är de mer benägna att söka upp deras tjänster. Förutom att förbättra sin ställning i de olika sökmotorerna kan lokala SEO-strategier också leda till högre produktivitet hos de anställda och bättre kundrelationer. En lokal SEO-strategi garanterar att kunderna är medvetna om er närvaro, vilket ökar sannolikheten för återkommande försäljning och skapar kundlojalitet.

Hur du väljer det bästa lokala SEO-företaget för din affärsplats

Hur hittar jag det bästa lokala SEO-företaget? Eller ännu viktigare, hur anlitar jag det bästa lokala SEO-företaget? Vad är skillnaden mellan lokal SEO och lokal SEO för internetmarknadsföring? I själva verket, varför ens bry sig om att skriva den här artikeln. Allt du behöver veta om Local SEO och Internet Marketing Local SEO är skillnaden mellan att få massor av trafik till din webbplats kontra att få den att stanna kvar och bara se en studsfrekvens på 3 % eller mindre.

En effektiv lokal SEO-strategi kräver en unik blandning av strategier på och utanför webbplatsen. Och eftersom lokala byråer specialiserar sig på just detta (ll också dela svar på 9 olika frågor för att hjälpa dig att hitta den perfekta lokala byrån, Landry Award för det bästa lokala SEO-initiativet), kommer jag att dela svar på nio olika frågor för att hjälpa dig att hitta den perfekta lokala byrån…

Så, först, vad är en bra idé för att hitta ett lokalt SEO-bolag? En bra idé är att fråga dina nuvarande kunder om de har hört talas om eller använt några lokala SEO-byråer. Om ditt företag är tillräckligt populärt kan dina kunder ha berättat om det för sina vänner. Detta är också ett bra sätt att hitta ett SEO-företag ”i ditt närområde”. Det är en bra idé att fråga dina kunder, men tänk på vikten av en opartisk recension – det kan vara svårare än vad det låter.

Nästan är det bäst att söka efter lokala SEO-företag i Södertälje på internet. Börja med att söka efter ditt önskade resultat (vi utgår från goda resultat från dina Google-sökningar, men det betyder ingenting). Placera nu de nyckelord som är relevanta för ditt företag som anges inom citationstecken. Placera nu sökordet inom citationstecken och lägg till stadsnamnet om du känner till det. Detta talar om för sökmotorn att den ska söka efter lokala SEO-resultat och visar dig de mest effektiva sökorden som är relaterade till ditt företag och som listas i den mest specifika ordningen.

När du har hittat de bästa nyckelorden, kontrollera relevansen av varje nyckelord för din verksamhets lokalisering. Vissa SEO-tjänster inkluderar ett sökordsforskningsverktyg för att bestämma de mest relevanta sökorden baserat på den totala sökvolymen för varje sökord. Andra SEO-företag som Open Site Explorer gör relevansundersökningen åt dig. Tänk på att Google inte listar en affärsplats i sitt kostnadsfria online-rankningsverktyg. Du kan dock optimera din webbplats för vissa nyckelord (mer om det i en senare artikel) för att förbättra din synlighet online.

Och sist, men absolut inte minst, gör ditt bästa för att få positiva recensioner. Positiva recensioner är den bästa sorten – riktiga, ärliga och hjälpsamma recensioner. Var så beskrivande som möjligt med positiva recensioner. Ge en detaljerad beskrivning av problemet och lösningen. Fråga också potentiella kunder varför de skulle välja din tjänst eller produkt framför andra lokala leverantörer. Detta kommer definitivt att öka dina chanser att göra en försäljning eftersom kunderna vill vara säkra på att de fattar rätt beslut.

Publicerat i SEO